7 sept Zion labyrint

8 september 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

7 sept Zion Park

Moe maar voldaan zitten we in de luie stoelen op onze motelkamer in Springdale. Een dorpje wat aan de voet van Zion park ligt. Geheel in jaren 60-70 stijl met een oeroude telefoon, een heus telefoonboek met yellowpages en de inrichting bruin met een vaal kleurtje wat ooit rood was. De airco zoemt en bromt alsof het een oude kachel is Het is schoon, koel en het heeft wel wat! De wifi werkt al soort van knipperlicht maar met wat geduld komen we er wel! Het is relax time immers.

Vandaag reden we van St. GEORGE hier naar toe. De route zou niet alleen via de trading post gaan maar ook via een spookdorpje. Om de een of andere reden vond onze TOmmie het niet nodig dat we daar zouden aangaan en sloeg het over. Gelukkig vonden onze nieuwe reisvrienden het dorpje wel en konden we vanavond genieten van hun kersverse fotootjes.  En wie weet, als alles goed gaat zien we hen niet alleen op onze heenvlucht hier naar toe maar ook morgen in  of bij Zion. #grijnzzz

Springdale is dus een dorpje net voor Zion en omzoomd met de typische Zion bergen. Een van de hotels daar heeft in zijn achertuin op de top van een heuvel een labyrint gelegd. Eenmaal boven waan je je in de middel of nowhere.  Maar om er te komen is een ander verhaal ...... Als ik het vooraf had geweten had het zekerrrr niet op onze keuze lijst gestaan. Maar daar kan ik alleen maar blij om zijn...... want WOW wat was dat GEWELDIG !!! Bij iedere stap die  ik omhoog zette besefte ik dat ik ook weet naar beneden moest straks. En de knoop in mijn maag werd steeds strakker door de hoogte en diepte net naast t pad. Een SMAL pad dus waar je op enkele plaatsen zijdeling  langs de doornstruiken moest om niet verstrikt te raken. Met soms wat houvast aan een rots, maar meestal alleen kaktussen. Ik heb boven eerst even uit staan blazen voor ik aan mijn labyrint wandeling begon. En zag later  de foto de mooie kolom van licht in de circel naast het labyrint. En wat was ik trots op mezelf toen we weer beneden waren!!!

Morgen mee van Zion dus. ....

20180907_185249