15 september

16 september 2018 - Dove Creek, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag reden we de Senic route 95 om naar Natural Arches National park te gaan. Eenmaal de 95 opgedraaid krijg je hef gevoel dat je in de middel of nowhere bent,  we zien een enkele fietser die hier toch eigenlijk wel zeldzaam zijn, nauwelijks n auto, maar wie weet wel wildlife volgens de waarschuwings borden. De weg gaat door rotsachtig maar groen gebied met flinke hoogteverschillen en scherpe bochten en daardoor d u s ook weer prachtige vergezichten.
Van alle dagen dat we nu hier zijn en op pad was deze de meest avontuurlijke te noemen. We zijn niet echt de gebaande paden afgegaan  maar zeker wel de minder gebaande en bezochte paden dus vandaag. Aan de highway 95 liggen 2 lokatie met ruïnes die via een hike bereikbaar waren. De enkeling die we daar tegen kwamen zagen we vervolgens steeds opnieuw weer. De eerste hike naar de ruïne overlook was het begin van ons avontuur! Waar heb je DIT nu weer gevonden,  vroeg Wilbert me toen we voorzichtig ons pad zochten over rotsen en via een droogstaande oude rivierbedding. Ja, idd staan deze hikes niet in touristen boekjes #grijnzzz Ik nam alle tijd en genoot enorm.  Trots op mezelf dat ik ook dit weer overwinnen zou 😆. Bij de volgende lokatie konden we via een rolstoel pad naar de deels gerestaureerde ruïnes.  Peace of cake dus! Zo hadden we vandaag dus 2 avontuurlijke hikes en 2 via letterlijk gebaande paden. De picknick lunch lokatie was een echte kers op de taart, heerlijk in de schaduw, met alleen wij twee, midden in het National Park!

Lunch picknick 2

Hiking pad hard Hiking pad hard 2 20180915_215327