16 september

17 september 2018 - Colorado, Verenigde Staten

16 september ochtend, 11 😇
Toen we even voor half 9 de auto in stapte en op onze Tomtom route 011 kozen gaf deze als aankomsttijd 11:11
Kijk.... Daar kan ik dan blij van worden. De dag kan al niet meer stuk met dit soort getallen.
Terwijl we door een zon overgoten Colorado rijden met de bergen voor ons aan de horizon zien we de grote verschillen met het Arizona wat we tot nu toe gezien hebben. Natuurlijk zijn er ook overeenkomsten zoals de prachtige natuur die ook hier ons omringd, de grote hoeveelheid aan  laagbouw van 1 verdiepingshuizen en in de grotere plaatsen max 2 verdiepingen, maar ook de dode aangereden dieren op en langs de weg, huisdieren maar ook bv een jong hertje en vandaag alleen al 2x een of ander enorm stekelvarken . Beide staten hebben de enorme lange linten van asfalt die zich kilometer na kilometer en mile na mile voortslingeren. En terwijl we ons asfaltlint volgen door Dolorus county en San Juan Forest begrijp ik waarom het hier klein Zwitserland genoemd wordt.
De verschillen? Vooral buiten de grotere plaatsen zie je in Arizona de groepen van eenvoudige houten huisjes en trailers waar de oorspronkelijke natives wonen. We zagen veel groepjes wilde dieren; paarden, bergschapen en geiten, herten, runderen en zelfs bizons en heeeeeel  veel grote vogels. In Colorado nog voor het berggebied wonen veel farmers met hun dieren in weides. Colorado laat heel voorzichtig haar eerste herfstkleuren zien. De temperatuur is hier duidelijk lager. De vele kleuren fris groen en het geel in alle schakeringen en tinten zijn adembenemend mooi. Binnen een uur verruilen we de heuvels voor echte bergen waar wel nog steeds de rode zandsteen herkenbaar is, alleen nu bezaaid met loof- en dennen bomen.

20180916_171226
Precies zoals onze Tomtom beloofd had komen we dus even na 11 aan bij ons hotel Timer Ridge Lodge in Ouray. En na incheck krijgen we, ja wel hoor,....nr v 11. Een prachtige suite met kitchenette. Bijna jammer dat het maar voor 1 nacht is 😉 Al snel hebben we onze spullen uitgeladen en kunnen we net voor de middag beginnen aan n aantal korte hikes naar watervallen en meerrrrr..... maar meer daarover in een ander berichtje  want dat is een verhaal met spontane wendingen